بهترین زمان برای سوراخ کردن گوش نوزاد و کودک یک موضوع ترجیح شخصی و سنت فرهنگی است. برخی از والدین تصمیم می‌گیرند که گوش‌های کودک خود را در مدت کوتاهی پس از تولد سوراخ کنند، در حالی که برخی دیگر صبر می‌کنند تا کودک کمی بزرگ‌تر شود. آکادمی اطفال آمریکا (AAP) پیشنهاد می‌کند که سوراخ کردن گوش را می‌توان با خیال راحت در  چهارماهگی نوزاد تا 6 ماهگی او انجام داد. این به این دلیل است که سیستم ایمنی کودک در این سن بیشتر توسعه یافته است و آنها بهتر می‌توانند این روش و درد احتمالی را تحمل کنند. والدین باید پس از سوراخ کردن گوش نوزاد را به درستی مراقبت کنند تا از عفونت جلوگیری کنند.

گوش را می‌توان در نوزادان و کودکان توسط یک سوراخ کننده حرفه ای با استفاده از تجهیزات استریل سوراخ کرد. مهم است که اطمینان حاصل شود که سوراخ کننده دارای مجوز است و از روش‌های مناسب استریلیزاسیون پیروی می‌کند. قبل از عمل، کودک باید تا حد امکان آرام شود و آرام شود. پس از سوراخ شدن گوش، مراقبت‌های بعد از آن، از جمله تمیز کردن و اجتناب از لمس یا پیچاندن گوشواره، برای جلوگیری از عفونت ضروری است. همچنین مهم است که قبل از سوراخ کردن گوش کودک با یک متخصص اطفال مشورت کنید زیرا ممکن است شرایط سلامت خاصی داشته باشد که ممکن است بر سوراخ کردن گوش کودک تأثیر بگذارد.

پس از سوراخ شدن گوش نوزاد، مراقبت صحیح از ناحیه تازه سوراخ شده برای اطمینان از بهبود مناسب و جلوگیری از عفونت بسیار مهم است. نکات زیر برای مراقبت از گوش های تازه سوراخ شده نوزاد آورده شده است:

  • ناحیه سوراخ شده را تمیز کنید: از محلول نمکی یا آب و صابون ملایم برای تمیز کردن ناحیه سوراخ شده چند بار در روز استفاده کنید. این به حذف هرگونه پوسته پوسته و تمیز نگه داشتن ناحیه کمک می کند.
  • ناحیه را خشک نگه دارید: مطمئن شوید که ناحیه را خشک نگه دارید. از ورود آب به گوش خودداری کنید، بنابراین ممکن است بخواهید یک توپ پنبه ای که با ژله نفتی پوشانده شده است را روی گوشواره قرار دهید.
  • از دست زدن به آن ناحیه خودداری کنید: با اجتناب از دست زدن به گوشواره یا سوراخ کردن، ناحیه را تا حد امکان تمیز نگه دارید.
  • از خوابیدن کودک روی پیرسینگ خودداری کنید: در چند شب اول، ممکن است بخواهید کودک خود را به پشت بخوابانید تا از فشار دادن گوشواره به بالش و ایجاد سوزش جلوگیری کنید.
  • مراقب علائم عفونت باشید: مراقب علائم عفونت مانند: قرمزی، تورم، ترشح و درد باشید. اگر متوجه هر یک از این علائم شدید، با پزشک اطفال خود تماس بگیرید.
  • گوشواره را در داخل نگه دارید: گوشواره را برای مدت زمان توصیه شده، معمولاً 6 تا 8 هفته، نگه دارید تا مطمئن شوید که سوراخ بسته نمی‌شود.
  • پماد مراقبت بعد از عمل: همچنین می توانید طبق دستور پیرسینگ یا متخصص اطفال، از مقدار کمی پماد یا کرم مراقبت‌های بعد از عمل نیز برای پیرسینگ استفاده کنید.

همچنین مهم است که توجه داشته باشید که برخی از پزشکان اطفال ممکن است به دلیل خطرات و عوارض احتمالی، از سوراخ کردن گوش در نوزادان خودداری کنند. همیشه بهتر است قبل از هر تصمیمی با یک متخصص اطفال مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...