در اینجا چند دلیل وجود دارد که می تواند مانع از گوش دادن کودک به شما شود. این موارد، عبارتند از:

1. صدای شما را نمی شنوند.

این ساده ترین توضیح است و اغلب، صحیح است. گاهی اوقات، کودکان آنقدر غرق در بازی یا هر کار دیگری می شوند که تمام مناظر و صداهای دیگری را از یاد می برند. آنها فقط بر روی کاری که در دست دارند تمرکز می کنند. سعی کنید با صدای معمولی و بدون ذکر نام یا گذرا، آموزش دهید.

2. کودک آموزش شما را ترجیح نمی دهد.

در این صورت، کودک دستورات شما را می شنود، اما چیز دیگری توجه او را به خود جلب می کند و آن این است که آنها صرفاً آن چیز را به جای آموزش شما ترجیح می دهند. آنها عمداً شما را نادیده نمی گیرند یا سعی در آزمایش صبر شما ندارند، بلکه با خواسته های متضاد سر و کار دارند.

3. آنها دستور شما را نمی فهمند.

ذهن کودکان اغلب مشغول جذب چیزهایی از محیط اطراف است. آنها نمی توانند دستورالعمل های پیچیده را درک کنند. دستورالعمل های بیش از حد در یک جمله می تواند آنها را گیج کند و پردازش را برای آنها دشوار کند. در این صورت عمداً شما را نادیده نمی گیرند. حقیقت این است که آنها دستور شما را نمی فهمند.

4. آنها درگیر کارهای دیگری هستند.

وقتی به فرزندتان نگاه می کنید، ممکن است فکر کنید که او فقط دارد بازی می کند یا از پنجره به بیرون نگاه می کند. شاید از نظر شما شلوغ به نظر نرسند، اما کاری را انجام می دهند که معتقدند مهم است. اگر از آنها بخواهید هر کاری را که انجام می دهند فوراً ترک کنند و کاری را که می خواهید انجام دهند، به حرف شما گوش نمی دهند زیرا به گفته آنها، شما کار آنها را قطع می کنید.

5. کودکان خسته هستند.

کودکان انرژی زیادی دارند، اما نسبت به بزرگسالان سریع تر خسته می‌شوند. اگر کودک شما بعدازظهرها چرت نزند، متوجه خواهید شد که او در عصرها توجه کمتری به شما دارد. آنها نمی توانند روی دستورالعمل های شما تمرکز کنند و وقتی خسته هستند آنها را پردازش کنند. شما همچنین احتمالاً گاهی اوقات خسته می شوید و سر آنها فریاد می زنید. با این حال، به یاد داشته باشید که آنها کودک هستند و ممکن است زمانی که خسته هستند به کمک بیشتری نیاز داشته باشند.

6. قوانین را نمی دانند.

بیشتر بزرگسالان آنقدر به قوانین عادت کرده اند که متوجه نمی شوند کودکان این قوانین را نمی دانند. قوانین ساده ای مانند ساکت ماندن در کتابخانه یا غذا ندادن به حیوانات در باغ وحش چیزهایی هستند که هنوز نمی دانند. اگر به طور ناگهانی این قوانین را بر روی آنها وارد کنید، آنها گیج می شوند. این در نهایت باعث می شود که آنها به حرف شما گوش ندهند.

7. کودکان به ارتباط نیاز دارند.

اگر فرزندتان برای انجام کاری که از او می‌خواهید فعالیتی را رها کرد، برای خوشحال کردن شماست. بچه ها شما را بدون قید و شرط دوست دارند، اما باید احساس کنند با شما ارتباط دارند. برای ایجاد ارتباط با فرزندتان باید تلاش کنید. اگر با فرزندتان ارتباط برقرار نکنید، او احتمالاً به شما گوش نخواهد داد.

8. آنها اراده خود را ابراز می کنند.

این یکی از ناراحت کننده ترین چیزهایی است که شما به عنوان والدین با آن مواجه خواهید شد. همانطور که کودکان رشد می کنند، شخصیت خود را شکوفا می کنند و نظرات خود را دارند و گاهی اوقات به گونه ای عمل می کنند که اراده آنها را تایید می کند.

اگر احساس می کنید فرزندتان هرگز به شما گوش نمی دهد، نگران نباشید. راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید بدون استفاده از فریاد یا تهدید، کاری کنید که فرزندتان به حرف‌های شما گوش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...